9 egyszerű módszer a közösségi média elkötelezettség növeléséhez

A közösségimédia-platformok folyamatosan fejlődnek. Amikor új funkciók jelennek meg, sok cég az ilyenkor megnyíló kiskapukon keresztül próbál eljutni a közönséghez. Bár ez a fajta gyors győzelmeken alapuló megközelítés alkalmanként működhet, a valóban tartós eredményekhez ennél többre van szükség. Ezért az alábbiakban megnézzük az elköteleződés-növelés örökzöld taktikáit. Vagyis bemutatjuk azokat a megoldásokat, amelyek ma is ugyanolyan jól működnek, mint ahogy öt év múlva működni fognak. 

Fontos! Bár a sok megosztás, hozzászólás, feliratkozás remek dolog, mindez azonban csak szükséges, de nem elégséges feltétele a sikernek. Még eredményesebb lehet a működés, ha a social media jelenléthez egy jól felépített weboldal adja az alapot. Természetesen webtárhely csomagjaink között számos megoldást kínálunk a legkülönfélébb igényekre szabva. Mindenki könnyen megtalálhatja köztük az igazit: érdemes tehát egy pillantást vetni a kínálatra. Most pedig nézzük az elköteleződés növelés legjobb gyakorlatait!

Image

Válaszoljunk minden hozzászólásra

Nem ritka, hogy a cégek minden erőfeszítést beleadnak a tartalom létrehozásába, de a közzététel után eltűnnek a platform(ok)ról. Így hiába a sok követő, hiába a minőségi content, mégis alacsony marad a közönség elköteleződési szintje.

Megoldás? Egyszerűen részt kell venni a közönséggel való interakcióban – a kommunikáció a közösségi médiában ugyanis valóban kétirányú folyamat. Érdemes tehát minden hozzászólásra, megjegyzésre reagálni, és a feltett kérdésekre kivétel nélkül, lehetőleg gyorsan válaszolni stb.

Azon a platformon legyünk jelen, amelyen a közönségünk

Hiába ízlésünk szerint való például az Instagram, ha a közönségünk nincs az adott platformon jelen. Ez esetben fölöslegesen vesztegetjük az időnket. Vagyis ilyenkor az erőfeszítéseink jobban megtérülhetnek, ha a megfelelő helyen fejtjük ki őket. 

Érdemes tehát kideríteni, hogy közönségünk mely platformokat keresi fel előszeretettel. Ezt például úgy tehetjük meg, hogy megnézzük, ugyanaz a tartalom melyik felületen vált ki nagyobb elkötelezettséget. Ez ügyben a platformok felhasználóinak demográfiai adatai is jó kiindulási alapul szolgálhatnak.

YouTube video thumbnail

A közönség ízlésének megfelelő tartalmakat publikáljunk

A különböző tartalmak különböző reakciókat válthatnak ki a célcsoport jellemzőinek függvényében. Egy edzőterem FB-oldalán a fitt emberek képei működhetnek a legjobban, a hosszú szövegek a könyvesboltok felületein és hasonlók.

Szerencsére a legtöbb közösségi platform rendelkezik beépített elemzési eszközzel. Vegyük a Facebook (Meta) Business Suite példáját. Itt egy helyen megtekinthetők az elérések, a reakciók, vagyis számszerűsített módon látható az elköteleződés szintje. Ezen adatok alapos vizsgálatával pedig meghatározható, hogy mely tartalmat kedveli a közönség, melyeket kevésbé.

Tegyük magunkat elérhetővé az üzenetküldő alkalmazásokon

A Messenger és más közvetlen üzenetküldő szolgáltatások népszerű támogatási csatornák. Kiváltképp akkor, amikor az emberek további információkat keresnek a cégről, vagy valamilyen problémát szeretnének megoldani.

Vagyis elképzelhető, hogy az ügyfelek már nem nagyon akarják felvenni a telefont vagy e-mailt küldeni. Mert egyszerűen chatelés közben szeretnének a problémájukra megoldást kapni. Ennélfogva érdemes biztosítani a cég azonnali üzenetküldő alkalmazásokon keresztüli elérhetőségét, hogy az ügyfelek elégedettek és elkötelezettek legyenek.

Ne feledjük, hogy sokszor a valóság a legérdekesebb

Az emberek szeretik az igazi, valóságos dolgokat, a corporate bullshit pedig pont nem ez a fajta „true” tartalom. Vagyis nem kell félni olyan videók közzétételétől, amelyek nincsenek tökéletesen szerkesztve, olyan képek felöltésétől, amelyek nincsenek filterezve és hasonlók. A valóságközeli tartalom a természetesség érzetét kelti, így segít a szorosabb közönségkapcsolatok kialakításában. 

Hozzunk létre tartalomnaptárt

A közösségi média marketing munkaigényes tevékenység, a következetesség pedig szükséges feltétele a sikernek. Szigorú rendszer szerint kell tehát eljárni a tartalmak létrehozása és publikálása során. Ennek legjobb módja a tartalomnaptár, amely mentén ütemezhető a közzétenni kívánt tartalom. Ha rendelkezünk vele, ragaszkodni fogunk a közösségi média stratégiában lefektetett irányelvekhez. Így a közönséggel való kapcsolattartás is terv szerint valósulhat meg.  

Image

A posztokkal elsősorban az emberek problémáit akarjuk megoldani

A közösségi médiát sokan úgy kezelik, mint értékesítési csatornát. Termékeket lenyomni az emberek torkán azonban ritkán célravezető. Érdemes inkább a tartós jó kapcsolatra törekedni, vagyis olyan tartalmat szállítani, amely megoldja a felhasználók problémáit, oktatja, szórakoztatja őket. Így amikor eljön az értékesítés ideje, sokkal érzékenyebb lesz a közönség az ajánlatunkra. 

Tegyünk fel kérdéseket a közönségnek

Kérdéseket feltenni a közönségnek több okból is kifizetődő megoldás. Így nemcsak a hozzászólások száma pörgethető fel, hanem értékes információkat is megtudhatunk arról például, hogy kik az ügyfeleink és mi motiválja őket.

Kínáljunk ösztönzőket az elköteleződés fokozására

A versenyek vagy az ingyenes nyereményjátékok további ösztönzést adhatnak az embereknek, hogy megosszanak, lájkoljanak, jelöljenek. Ahogy az anyukák sem véletlenül motiválnak sütikével – ez a fajta jutalmazás az online térben is működik. Egy szó, mint száz, ha a fenti tanácsok mentén járunk el, a közösségi média gyümölcsei karnyújtásnyi távolságba kerülhetnek hozzánk. Így szinte már csak le kell szakítanunk őket.