A webdesign 5+1 aranyszabálya

Az van, aki a neten is ott van. Tedd oda magad – a netre is!

Célszerűen elkészített website-tal lehetünk igazán jelen a világban. A honlapunk önarckép is – legyen tehát elegáns, egyedi, összetéveszthetetlen, egyszersmind világos, informatív, de nem hivalkodó.

Olvasó embereket látunk a buszon, villamoson, vonaton, sőt séta közben vagy a parkban ülve is. Korszakos kulturális változás, hogy elsöprő többségük nem könyvet vagy újságot lapozgat, hanem valamilyen elektronikus eszközt, legtöbbször mobiltelefont.

Az a cég, amelyik nem érhető el az interneten, egy korszakkal le van maradva, és kizárja magát a piacról. Még magánemberként sem nagyon engedheti meg magának senki azt a luxust, hogy ne érjék el szükség esetén pillanatok alatt. Jó pár internetes felület van, amelyik a gyors kontaktusteremtést szolgálja, de igazán komoly, figyelemre méltó megjelenést ma sem ad más, csak a klasszikus website.

Jó weblapot készíteni nem ördöngösség. Számtalan weblapkészítő szoftver kapható, ha sikerült eldönteni, mit is tudjon a honlapunk, akkor szinte bizonyos, hogy találunk a megvalósításhoz alkalmas kész programot a piacon. Olyan ez, mint amikor az ember eldönti, hogy milyen öltözetet szeretne, a szmokingtól az edzőruháig minden kapható a megfelelő szaküzletben.

A jó honlap vezeti a látogatóját. Központi helyen a fő üzenetet adja, kerüli a fölösleges csilivili megoldásokat. Tűzijáték az ünnepre való, nem a website-ra. Az internetes látogatók többsége azonnal a lényegre akar térni, ha olyasmibe botlik mindjárt a belépéskor, ami nem érdekli, akkor bizony hamar távozik is.

Ez is érdekelhet:

Hogyan építhetnek a kkv-k erősebb gazdaságot online eszközökkel?

Hogyan építhetnek a kkv-k erősebb gazdaságot online eszközökkel?

Forpsi Blognov 26, 2024

Együtt gondolkodás indult a vállalatok versenyképességének egyik kulcselemét jelentő online jelenlét témájában. Forpsi és a KKVHÁZ közös konferenciát rendezett a…

Döntő mozzanat a színek és a betűk megválasztása. Ez részletesen kimunkált szakma, ha nem vagyunk otthon benne, kérjük szakember tanácsát. A jó színnek passzolnia kell a termékhez, szolgáltatáshoz, amit kínálunk. A jó betű a könnyen olvasható betű. Aranyszabály, hogy egy honlapon egy betűtípust kell használni, és csak alaposan végiggondolt kiegészítő üzenet közvetítéséhez lehet – gondos mérlegeléssel – hozzáadni maximum egy kiegészítő betűtípust. A betűk váltogatása zsibvásárrá teszi az oldalt, a látogatókat taszítja.

A háttér és a boxok színét össze kell hangolni a betűszínnel. Szerencsétlen választás nehezítheti az olvasást, és a látogatónak kedvét szegheti ez is. Nagyon fontos a szövegegységeket szembeötlően elkülöníteni egymástól.

A világosan tagolt oldal sokat segít a látogatónak, amit azzal egészít ki a jó honlap, hogy az egyes behívott aloldalak nem túl hosszúak, továbbá a perifériákon minden kapcsolódó témára, információra jól azonosítható gomb mutat. Viszont nincs szükség mindenütt mindenre, a fölösleges linkek tömege zavaró.

Nem tanácsos elfelejtkezni arról sem, hogy előfordulhat lassú adatátvitel – a villogó animációk, a túl nagy adatállományú látványelemek inkább nehezítik a használatot, ezzel több érdeklődőt veszít az oldal, mint amennyit nyer.

Az igazán nagyok mindig egyszerűen elegánsak, gondoljunk például James Bondra. A jó honlapon minden arányos, de semmi sem hivalkodó. És mint James Bond, ott van mindenütt, ahol szükség lehet rá. Ehhez pedig az kell, hogy mobilra optimalizálják, akkor mindenhonnan elérjük, legyünk bár buszon, villamoson, vonaton.