6+6 veszély, ami a helyi informatikai rendszereket fenyegeti #1

Most induló sorozatunkban sorra vesszük, hogy milyen események és tényezők jelentenek fenyegetést és hogyan hatnak a helyi informatikai rendszerekre. Ezek a veszélyek különböző mértékben érinthetik a szervezeteket attól függően, hogy milyen méretűek és milyen mértékben támaszkodnak saját helyi infrastruktúrájukra. Vegyük sorra ezeket a fenyegetéseket:

Image

1. Hardver meghibásodás

Kezdjük talán a legegyszerűbb veszéllyel, a számítástechnikai eszközök meghibásodásával. Vannak olyan esetek, amik nem jelentenek különösebb problémát, pl.: egy tápegység vagy egy optikiai meghajtó meghibásodása, mert ezek az esetek gyorsan és viszonylag olcsón orvosolhatók.

Viszont a helyi infrastruktúrában a szerverek vagy tárolóeszközök meghibásodása közvetlen hatással vannak a rendelkezésre állásra és termeléskieséssel járhat, mivel a felhasználóknak meg kell várniuk a javítást, amíg újra hozzáférhetnek a rendszerükhöz. A javítási költségek, adatok visszaállítása szintén jelentős mértékben megterhelheti a vállalkozást.

Image

2. Adatvesztés vagy adatmegsemmisülés

Korunk egyik legértékesebb erőforrása az adat. Az emberi hibák vagy hardverproblémák miatt bekövetkező adatvesztés különösen súlyos lehet, ha a vállalkozás nem alkalmaz megfelelő mentési és helyreállítási eljárásokat.

Sok felhasználó, de még vállalkozás sem rendelkezik megfelelő biztonsági mentéssel, ami egy meghibásodás vagy adatlopás esetén súlyos következményekkel jár. A merevlemezek meghibásodása, a memóriamodulok hibái, vagy más tárolóeszközök meghibásodása nagy eséllyel vezet adatvesztéshez. Bár vannak módszerek az elveszett adatok pótlására, de ez költségesebb megoldás a rendszeres biztonsági mentéshez képest.

Az elveszett adatok jogi és hírnévvesztéssel járó következményeket is maguk után vonnak, ha a cég nem tudja betartani a jogszabályi előírásokat.

Image

3. Biztonsági rések és adatsértések

A helyi rendszerek sebezhetőek lehetnek kiberfenyegetésekkel szemben, ha nem frissítik rendszeresen a biztonsági javításokat vagy ha a biztonsági protokollok nem megfelelőek. Az adatsértések leállíthatják a vállalkozások működését, amíg a rendszereket helyreállítják és az adatokat helyreállítják. Egy többszereplős piacon az ügyfelek is elpártolhatnak a vállalkozástól, ha a adatok szivárognak ki onnan.

A megelőző lépések csökkentik a kockázatot és képesek minimalizálni az biztonsági réseket és a lehetséges adatsértéseket. A felhőszolgáltatók nagyon szigorú biztonsági előírásai lehetővé teszik, hogy ezt a feladatot költséghatékony módon oldd meg.

Image

4. Rendszerleállások

Az infrastruktúra komponenseinek hibái miatt bekövetkező váratlan leállások jelentősen befolyásolhatják a működést és a termelékenységet. A rendszerleállások jelentős fennakadásokat okoznak a vállalatok működésében. Leállhat a levelezés, a webáruházak működése szünetelhet, a kieső termelékenység és a bevétel mellett pedig az ügyfélszolgálat sem tud megfelelően működni, ami hosszú távon a hírnév romlásához és jogi következményekhez vezethet. A megbízható infrastruktúra, a rendszeres karbantartás és a katasztrófavédelmi terv elengedhetetlen a rendszerleállások kockázatának csökkentésére.

A felhőszolgáltatók fel vannak készülve a leállásokra, az Aruba Cloud ügyfelei felhasználóbarát control panelen egyszerűen és hatékonyan kezelhetik replikációs és helyreállítási terveit, valamint futtathatják saját DR tesztjeit. Az adatokat biztonságosan és az előírásoknak megfelelően tárolják adatközpontjaikban, amelyek megfelelnek a legszigorúbb műszaki és infrastruktúra-minőségi szabványoknak.

5. Teljesítményproblémák és lassú válaszidők

A helyi rendszerek teljesítményproblémái befolyásolhatják a felhasználói élményt, különösen nagy adatmennyiség feldolgozása vagy nagyszámú felhasználó esetén. Senki sem szeret várni. Ha csökken a teljesítmény, csökken a termelékenység is, romlik az ügyfélélmény és még sorolhatnánk. Végső soron bevételkiesés keletkezik. A megelőzés érdekében a rendszerek teljesítményét optimalizálni kell, skálázhatóságot kell biztosítani, és proaktívan kell kezelni a hibákat.

6. Adatinkonzisztencia és adatszinkronizációs hibák

Minden vállalkozás átmegy a fejlődés különböző szakaszain. Ahogyan egy webshop indulhat egy garázsból, az informatikai rendszer is fokozatosan fejlődik lépésről lépésre, rendszerről rendszerre. A különböző rendszerek és a több helyi adatbázis használata esetén adatinkonzisztencia és szinkronizációs problémák merülhetnek fel.

Image

Az adatinkonzisztencia és adatszinkronizációs hibák jelentős kihívásokat jelentenek a vállalatok számára, mivel ezek a problémák az adatok pontatlanságához, elavulásához és elvesztéséhez vezethetnek különböző rendszerek és adatbázisok között. Duplikáció, adatbeviteli hibák, integrációs hiányosságok, szinkronizációs késedelmek, és rendszerkompatibilitási problémák mind hozzájárulhatnak az adatok inkonzisztens állapotához, ami megnehezíti a megalapozott döntéshozatalt, rontja az ügyfélkapcsolatokat, pénzügyi veszteségeket okozhat, és jogszabályi kockázatokat vet fel. Ezért a vállalatok számára létfontosságú az adatok pontos kezelése és a hatékony adatszinkronizációs stratégiák kialakítása.

A következő részben megnézzük a nehézkes adatintegrációt és adatmigrációt, megismerkedünk adatvédelmi és megfelelőségi kérdésekkel. Érintjük még a felhasználói hozzáférési és jogosultsági problémákat és más veszélyforrásokat.