Hogyan forradalmasítja a felhőtechnológia a marketinget – Személyre szabott élmények és magasabb megtérülés

A felhőtechnológia és a marketing egyre inkább összefonódnak, ezzel teszik lehetővé a vállalkozások számára azt, hogy személyre szabottabb ügyfélélményt nyújtsanak és javítsák a marketing megtérülését. Képzeld el, hogy a családdal elhatározod, hogy körbebiciklizitek a Balatont! Mivel nincs mindenkinek alkalmas járműve, gondos mérlegelés után kiválasztod a megfelelő kerékpárokat a neten, és megveszed azokat. Miközben megtervezitek utat, érkezik egy email a kereskedőtől, ami a Balaton körüli pihenőhelyekről ad egy részletes ismertetőt, a levél végén pedig felajánlja, hogy vásárolj egy kormányra szerelhető telefontartót.

Image

Elmúlt a nyár, amikor a kereskedőtől ismét érkezik egy email, amiben felhívja a figyelmet arra, hogy a korszerű karbantartás mennyivel növeli a kerékpár élettartamát, és mivel vevőjük vagy, kedvezményesen nyújtják neked ezt a szolgáltatást. Úgy érzed, hogy a kereskedő megérti és kiszolgálja az igényeidet azáltal, az csak később jut eszedbe, ha egyáltalán, hogy ehhez integrált adatokat használ fel a viselkedésed elemzésére és a megfelelő marketingüzenetek kiküldésére, aminek a legfőbb célja, hogy vásárolj tőlük minél többet. Mi történne, ha a kereskedő – miután megadtad neki az email címedet – ugyanazt a kerékpárt jelentős kedvezménnyel kínálná neked? Hát… nem biztos, hogy vásárolnál tőlük többet.

Cloud for Marketing

A Cloud for Marketing gyorsabb, egyszerűbb és okosabb megoldásokat kínáló technológiáknak a sorozata, amelynek célja az adatokból kiinduló vonzó ügyfélélmény megteremtése. A felhőalapú marketing többek között a valós idejű célzott hirdetéseket és a tartalmakat foglal magában, amelyek tranzakciókon, az ügyfél viselkedésén, visszajelzésén vagy a versenytársak lépésein alapulnak​​.

Kezdő vállalkozásként egy igen idealisztikus állapotnak tűnik egy olyan értékesítési rendszer működtetése, ami több csatorna összehangolásával magasabb ügyfélélményt nyújt, és nagyobb volumenű árbevételt biztosít a vállalkozásod számára, de ez a jövő, valahol el kell kezdeni. Ha minden nap 1%-kal jobban teljesítesz, az év végére harminchétszer jobb leszel, mint voltál. Ennek matematikai alapja is van, érdemes utánaszámolni: (1,01365=37,78)

Image

Mire lesz szükséged ahhoz, hogy sikeresen használd a felhőtechnológiát a marketingedben? A szolgáltatáson vagy terméket túl: Tárhely, weboldal, webshop, email cím, közösségi csatornák, stratégia, szoftver. Az első négyhez mindent megtalálsz a Forspi kínálatában, a többihez pedig számos ötletet adunk ebben a blogon.