A TikTok az új Google?

A TikTok az új Google, állítja sok elemző. Közben azért ők is felhívják a figyelmet, hogy nem eszik olyan forrón a kását… Aki eredményesen akar szerepelni a világhálón, annak időről időre újra kell értékelnie a helyzetét: melyik platformon érheti el a legtöbb potenciális üzletfelét?

A TikTok az új Google – ezzel az ütős mondattal találkozhatunk mind többször a világhálón. Az elemzők arra alapozzák ezt a jelzésüket, hogy a Z generáció tagjai többet használják a TikTokot, mint a Google-t.

A világ bonyolult, mindenre találhatunk érveket és ellenérveket is. A TikTok szédületes karriert fut be: még nincs hétéves, és az egyik legnépszerűbb alkalmazássá nőtte ki magát. Valóban ott van a Google és az Instagram mellett.

Az is igaz, hogy a TikTok használói zömmel a fiatalok, és az élet rendje szerint az ő szerepük évről évre nőni fog úgy a gazdaságban, mint a társadalmi élet más szegmenseiben, tehát aki gondol a jövővel, az nagyon is figyel a TikTokra.

Image

Az sem lényegtelen információ, hogy a mérések szerint a Facebook mára az idősek (némi gúnnyal említve a boomerek) platformja, a középkorosztály inkább megy az Instagramra, a fiatalok meg, mint látjuk, „tiktokoznak”.

Mire következtessenek ebből a cégek? Nem javasolnánk, hogy hanyatt-homlok váltsanak TikTokra. Nem eszik olyan forrón a kását. Először is figyelemre méltó mozzanat, hogy a TikTok népszerűségéről éppen a Google kezdett nyilatkozgatni – amelynek érdeke, hogy távol tartsa magától a monopóliumgyanút most, amikor az internetes világ szigorúbb szabályozása a politikai téma.

Másodszor is szó sincsen róla, hogy a Google, az Insta vagy a Facebook elveszítette volna a népszerűségét. Ezek a platformok mást-mást kínálnak. A TikTok például erősen törekszik a hétköznapi igények kielégítésére, tehát az étkezés, a testmozgás, a közösségkeresés és hasonlók a fontosak ott, azonkívül alapvetően rövid, pörgős AV-tartalmakkal operálnak. Nincs sok szöveg, nincs elmélyedés, miniatűr infók bombázzák gyors egymásutánban a TikTokon keresőket.

A Google sokkal elmélyültebb, több felhasználói aktivitást kíván, így mondhatni persze, hogy lassúbb. Viszont szélesebben merít.

A magára adó cég azonban ma is, mint az internet kezdete óta, elsősorban a saját bázisán tud kibontakozni. Magyarán nincs komoly vállalkozás saját honlap nélkül. A honlapok is változnak persze, elsősorban a felhasználói igények meg a vizuális divat függvényében, de az biztos, hogy minden márkát a honlapja definiál a legjobban.

Az igazán eredményes cég a saját honlapjára, a saját képi megjelenésére építve lép be a közösségi platformokra, és arra összpontosít, hogy a potenciális vevői melyik korosztályból várhatók.

Az internet mindent mér, tehát jól követhető, hogy melyik felület mennyire aktív. Viszont azt sem szabad elfelejteni, hogy a mai fiatalokból lesznek a holnapi vásárlók, tehát a TikTok valóban egyre fontosabb azoknak, akik hosszú távra terveznek.

Korszerű, szép, sokoldalú internetes megjelenéshez ma már nincs szükség nagy saját eszközparkra, sőt bonyolult informatikai tudásra sem, ami kell, azt megtalálhatja minden vállalkozás a Forpsi kínálatában, kezdve a tárhelytől egészen a weboldal megtervezéséig, kivitelezéséig. A Forpsi munkatársai az ügyfeleikkel folyamatosan együttműködve fejlesztik és tartják karban a vállalkozások internetes megjelenéseit is.