Merre tart a turizmus?

Az utóbbi évek gyors technológiai fejlődésével a turizmus is átalakult. Ma már természetesnek tartjuk, hogy minden utazás böngészőben és/vagy mobil alkalmazásban kezdődik, mert az interneten kényelmesen tervezhetünk, szervezhetünk, foglalhatunk, fizethetünk, és élményeinket, tapasztalatainkat is megoszthatjuk. Mindez jelentősen kihat várakozásainkra, igényeinkre, döntéseinkre és elégedettségünkre is – a szállodaipar szereplőit pedig szolgáltatásaik és üzleti modelljük még teljesebb digitalizálására és transzformálásra ösztönzi – mutattak rá tanulmányukban (Cloud Computing in Tourism, 2020) egyesült királyságbeli egyetemi kutatók. A felhőalapú megoldások ebben megkerülhetetlenek.

Felhőben a szálloda

A szektor felhő iránti érdeklődése érthető, mivel a szállodák azon túl, hogy rengeteg vendéget szolgálnak ki, beszállítók széles körével is együttműködnek. Ez pedig mind a vendégélmény, mind az ellátási lánc folyamatában nagy mennyiségű adat keletkezését jelenti A hatalmas és érzékeny adattömeg kezeléséhez, valamint a benne rejlő értékes információk kinyeréséhez, vagyis a változó igények és trendek gyors megválaszolásához olyan informatikai támogatás szükséges, amelyet a felhő képes biztosítani.

Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy Ázsia, Európa és Észak-Amerika szállodáinak 33%-a számít arra, hogy két éven belül nagyrészt a felhőbe költözteti működését, míg a megkérdezettek mindössze 6%-a mondta, hogy IT támogatását továbbra is teljes egészében házon belül tartja (Statista).

Az adatstratégiával találkozik a vendégstratégia

Az igazán tartalmas, érdemi digitális transzformáció mindig az üzlet és nem a technológiai környezet átalakítását célozza, ezért túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy a szállodaipar esetében a vendégstratégia egyúttal adatstratégia is. Megvalósításához a felhő kulcsfontosságú képességeket ad (amelyekről blogunkban számos bejegyzést olvashatsz).

De nézzük meg, mit is kínál a felhő a szállodaipar számára: A felhőben a szállodák sokkal egyszerűbben és gyorsabban kialakíthatják és skálázhatják infrastruktúrájukat – méghozzá nagyobb induló beruházás nélkül, és költségeiket a továbbiakban is hatékonyan optimalizálhatják. A vezető felhőszolgáltatók emellett a törvényi megfelelés (többek között a GDPR) követelményei szerint működnek, ügyfeleiknek így nemcsak rugalmas és költséghatékony, hanem egyúttal biztonságos adattárolást kínálnak.

Ez is érdekelhet:

Hogyan építhetnek a kkv-k erősebb gazdaságot online eszközökkel?

Hogyan építhetnek a kkv-k erősebb gazdaságot online eszközökkel?

Forpsi Blognov 26, 2024

Együtt gondolkodás indult a vállalatok versenyképességének egyik kulcselemét jelentő online jelenlét témájában. Forpsi és a KKVHÁZ közös konferenciát rendezett a…

Ez még „csupán” a technológiai alap. A szállodák a felhőben sokkal gyorsabban vezethetnek be, kapcsolhatnak össze és terjeszthetnek ki fejlett alkalmazásokat és képességeket, automatizálhatnak folyamatokat, amelyekkel nemcsak a foglalás során, hanem az érkezéstől kezdve a tartózkodáson át a kijelentkezésig és – hozzájárulás esetén – a további kapcsolattartásig korszerű digitális élményt szerezhetnek vendégeiknek, lehetővé téve számukra például a szolgáltatások önkiszolgáló módon történő testre szabását és azonnali igénybevételét.

Nem kevésbé fontos, hogy felhőalapú megoldásokkal a hotelek beszállítói partnereik és alkalmazottaik számára is hasonlóan kimagasló, modern felhasználói élményt teremthetnek.

Irány a smart turizmus!

Napjainkban a szállodaipar szereplői már nem érhetik be azzal, hogy örülnek a járvány évei után mind nagyobb számban visszatérő vendégeknek, ahogyan arra blogbejegyzésében (2022 travel industry outlook) a Deloitte is rámutatott. A pandémia visszafordíthatatlanul átalakította az üzleti utazók, a kirándulók és a nyaralók igényeit, amelyeket a mindenkori geopolitikai helyzet és a klímaváltozás is folyamatosan formál. Létfontosságú, hogy a hotelek a vendégek, a munkaerő és az ellátási láncok minden rezdülésére figyeljenek és válaszoljanak. Azért, hogy a vendégek a lehető leggyorsabban a legjobb minőségű szolgáltatást kaphassák, mindent egy rendszerben érhessenek el és vásárolhassanak meg – digitalizálódni kell. Ugyan bonyolult folyamatnak tűnhet a teljes vendégélményt és működést a felhőbe költöztetni, de kétségtelen, hogy a turizmus jövője (sőt egyre inkább a jelene) a smart, azaz az okos turizmusban rejlik.