Az ütős honlap ismérvei: Gyors, friss, kápráztató – Webdesign trendtippek 2023-ra

Egy szempillantás, csupán 0,05 másodperc alatt véleményezik a felhasználók a webhelyed.

Az emberek hetvenöt százaléka a megjelenés alapján dönt, hogy az oldalon marad vagy továbbáll. A webdesign és webfejlesztés kulcskérdéssé vált a sikeres digitális jelenléthez. Létrehozhatod programozói tudás nélkül a webhelyed, webshopod a Site Builder WEB segítségével már 990 forint havi költséggel! A rengeteg sablon és az, hogy az oldal valamennyi része testreszabható egyedivé teheti a megjelenést, de érdemes néhány alapszabályt betartani.

Mi a különbség a jó, a nagyszerű és a rossz webhely között?

1. A könnyű navigáció. A felhasználónak mindig pontosan tudnia kell, hogy a webhelyen hol tartózkodik, hogyan találja meg azt, amit keres. Vékony határ húzódik a felhasználóbarát funkcionalista és a bosszantó menürendszer között. Kellemetlenül érezzük magunkat egy üzletben is, ha percekig álldolgálunk úgy, hogy az eladó tudomást sem vesz rólunk pedig látja, hogy keresünk egy bizony terméket. A webhelyed látogatója, ha ugyanazt éli át továbbáll, ahogy te kifordulnál az említett boltból.

2. Vizuális élmény. A vizuális ingerek azonnal és mélyen hatnak ránk, ezért a webhely vonzóvá tételében egy lenyűgöző kép egy nagyszerű grafika nyerő megoldás lehet. Ilyen például a parallaxis görgetési effekt, ami a webhely hátterét lassabb ütemben gördíti, mint az előtér elemeit. Ugyanakkor lényeges, hogy a weboldal mindössze 10 százaléka szolgálhat a potenciális ügyfél vizuális lenyűgözésére. Érdemes takarékoskodnod a flash bevezetőkkel, az animációkkal, mert lelassítják az oldal betöltését. 2023-ban is cél az ultragyors betöltési idő.

3. Tartalom, a webhely gerince. A tömör, informatív a felhasználó számára lényeges tartalom segít abban, hogy a keresőmotorok előbbre rangsorolják az oldalad a találatok között. A látogatód pedig meggyőzd, hogy az adott terület szakértője vagy, bízhat az oldaladban. A white space, vagyis a fehér felületek használata letisztulttá és átláthatóvá teszi a tartalmat. Az adatok vizuális megjelenítése egy jó tipp 2023-ban is.

Ez is érdekelhet:

Hogyan építhetnek a kkv-k erősebb gazdaságot online eszközökkel?

Hogyan építhetnek a kkv-k erősebb gazdaságot online eszközökkel?

Forpsi Blognov 26, 2024

Együtt gondolkodás indult a vállalatok versenyképességének egyik kulcselemét jelentő online jelenlét témájában. Forpsi és a KKVHÁZ közös konferenciát rendezett a…

4. Webbarát. Hiába a szép, igényes külső, az ütős tartalom, ha a webtervezésbe hiba csúszott. Gyakori, hogy weboldalad nem fut megfelelően a leggyakrabban használt böngészőkben. A SEO, vagyis a keresőszavas optimalizálás mellett lényeges a metatag használata. Utóbbiak segítik a böngészőszoftvereket a weboldal értelmezésében.

5. Interakció. Egy jó webhely azonnal leköti a látogató figyelmét és az oldalon tartja. Az igazi siker, ha eléred a végső célt, azt, hogy a felhasználó kapcsolatba lépjen a vállalkozásoddal és létrejöjjön a konverzió. A reszponzivitás már olyan alapkövetelmény, mint a hüvelykujjbarát felület. A felhasználók többsége mobilon böngész, ezért úgy alakítsd ki a weboldalad, hogy ügyfeleid a hüvelykujjal is elérjék a legfontosabb funkciókat.

6. Lényeglátás. A webhelyed sikere azon is múlik, képes vagy-e felhasználóid fejével gondolkodni. A legtöbb látogatódat nem érdekli a teljes oldalad, nincs ideje, türelme a hosszas böngészésre. Az a célja, hogy gyorsan megtalálja azt az információt, amit keres. Csoportosítsd az információkat és súlyozd őket. A legfontosabbakat emeld a középpontba és az oldalad felső részére! 2023-ban még hangsúlyosabbá válnak az újságokhoz hasonlóan az úgynevezett hajtás fölé helyezett információk. Koncentráld a legfontosabb tartalmakat az oldalad tetejére. Külön kutatási területté vált, hogy a kiderítsék a felhasználók a webhelyen melyik részre és milyen elemekre koncentrálnak leginkább, hová kattintanak elsőként, mennyire könnyedén navigálnak az oldalon. Ezekből a mérésekből kiderült, hogy a legtöbb felhasználó a weboldal bal felső sarkáról lefelé haladva nézi meg a tartalmakat. A cég logóját, reklámszlogenjét ezért célszerű ezen a helyen megjeleníteni. A versenytársakkal szembeni előnyökre kíváncsi ezután a látogató, amelyet leginkább az oldal jobb felén keres.
Egyre elterjedtebb az intelligens tartalombetöltés. A Lazy Load esetén a webhelyböngésző csak a látható tartalmat tölti le és nem pazarol időt arra, hogy a képernyőn kívüli tartalmat megjelenítse vagy oldal alján lévő információkat, a felhasználók többsége soha nem jut el a böngészés során a webhely aljáig.   

7. Intuitivitás. Egy jól átgondolt és felépített webhely „kitalálja” látogatója célját, gondolatát. Ha a felhasználó egy bizonyos terméket, szolgáltatást keres és a keresőmotor kiemelte az oldalad, akkor fontos, hogy a webhely olyan céloldallal rendelkezzen, ami közvetlenül a keresett áruhoz vezeti. Két pontot legrövidebben az egyenes úttal kötheted össze! 2023-ban az akadálymentesítés egyre lényegesebb szempont lesz, az igazán sikeres webhelyek figyelmet fordítanak a fogyatékkal élőkre is. Az erős színkontrasztokkal a szöveg és a háttér között, a hangvezérelt keresés néhány eszköz ehhez.

8. Márkaépítés. Webhelyednek tükröznie kell a vállalkozásod márkaelőnyeit a versenytársakhoz képest. A látogatód emlékezetébe a logód, a vizuális megjelenésed alapján lenyomatot hagyhatsz. Új trend lesz az animálható kurzor. Egymilliárd webhely közül jó logó, ütős szlogen, a trendeknek megfelelő színhasználat emelhet ki. 2023-ban visszatérnek a harsány színek és a színátmenetek.

9. Időfaktor. A leggyakoribb panasz, hogy sok időbe telik egy webhely tervezése és felépítése. Az a webhely, ami nem, vagy nem megfelelően működik nem hoz bevételt. Ezért is okos megoldás a 990 forintos havidíjjal elérhető Site Builder WEB-et. Néhány perc alatt egyszerű szerkesztőfelületen elkészítheted saját webshopod, blogod, weboldalad programozói tudás nélkül. SEO funkcióval és számos egyéb lehetőséggel.

10. Átalakítás. A webhelyeknek a divathoz hasonlóan változó trendjei vannak. Légy naprakész, hogy a fokozni tudd a felhasználói élményt! Készülj fel a virtuális valóság előretörésére olyan szektorokban, mint a bútoráruházak, ingatlanszakma. A felhasználói élmény maximalizálása lesz a jövőben, ha a kanapét vásárlás előtt virtuálisan elhelyezhetjük a nappalinkba. Bejárhatjuk bérlés, vásárlás előtt virtuálisan a kiszemelt ingatlant. Ezek a funkciók segítik az ügyfelet a döntéshozatalban. Találkozhatunk rövidesen az animált mikrointerakciós gombokkal, amelyek megosztásra, lájkra bátorítják a webhelyhasználót.

+1. Tesztelj, tesztelj, tesztelj! Az oldal élesítése előtt tesztelj, hogy feltárd a navigációs hibákat. A weblapok esetén kulcskérdés a sikeres működéshez az, hogy folyamatosan méred az oldalad különböző paramétereit. Kipróbálsz különböző tartalomtípusokat. Ezek ismeretében tudod leginkább a felhasználóid igényeihez szabni az oldalad.