A gazdasági versenyben nemcsak ellenfelek vannak, hanem támogatók is. Fontos a rivalizálás, de az győz, aki jobb együttműködő partnereket talál. A jó informatikai támogatás óriási segítség a piacon.
Átlagos cégvezetőnek nem feladata, hogy elmélyüljön az IT világában. Nem kell értenie a szakkifejezéseket, annál is kevésbé, mert van jó pár dolog, amire több terminus technicus is utal. Aki költséghatékonyan akarja megoldani a cége IT szükségleteit, annak érdemes olyan szolgáltatót keresnie a piacon, aki a konyhanyelven előadott igényeit is képes jól értelmezni.
Ami kell és ami nem
A számítástechnikai kütyük sokba kerülnek – főleg annak, aki nem ért hozzájuk. A profik pontosan meg tudják határozni, miből mennyire van szükségük, és ezzel tetemes összeget tudnak megtakarítani.
Vegyünk egy példát. A tárhelyek méretezésével, illetve bővíthetőségével nem érdemes tisztában lennie mindenkinek, viszont az okos választás sok pénz megtakarításával jár. Nem kell sem fölöslegesen nagy vagy túl sokat tudó tárhelyet venni, bérelni, ellenben az is ráfizetéses lehet, ha nem a szükség szerint bővíthető webtárhelyre ruházunk be.
Érdemes tehát a lehetséges mértékig pontosítani, mire van és mire lesz szüksége a belátható jövőben a vállalkozásnak, amikor IT beruházást eszközöl.
Sok kicsi sokra megy
Akik már sok irodai hálózatot építettek ki, azok rutinból is jobban átlátják, melyik eszközből mennyi és milyen kapacitású kell egy-egy vállalkozásnak. Erre is érvényes: az arany középút a legjobb.
Sok bosszúságot okoz, ha például a munkatársaknak egymásra kell várniuk a printernél, ugyanakkor drága mulatság kihasználatlan nyomtatóknak sorakozniuk a folyosón, mert csak az egyik képes az elvárt minőséget nyújtani, két másik viszont hiába van rendszerben, nem lehet velük megfelelő nyomatokat készíteni.
Nemcsak a printerekre, hanem a gépekre, a monitorokra, a legkülönfélébb perifériákra is érvényes, hogy jól felkészült szakember hatékonyabb rendszert tud összerakni, egészen cég folyton megújuló honlapjáig.
A felhő olcsó és kényelmes
Ha a vállalkozás megtalálja a megfelelő informatikai szolgáltató partnerét, az körülbelül akkora nyereség, mint ha a legmodernebb autóval indulna el a versenyen. A felhőszolgáltató nemcsak mondja, hogy folyamatosan szolgáltat, hanem ténylegesen ott van a hét minden órájában a háttérben, folyamatosan karbantartja és fejleszti is a gépparkját és a szoftvereit is, hiszen elemi érdeke, hogy minden mindig flottul működjön.
A felhőszolgáltató rugalmas árképzéssel olcsón, a mindig szükséges mértékű szolgáltatással áll rendelkezésre Ezzel nemcsak a cég és a szolgálató közti elszámolás lesz előnyös, hanem a cég saját munkaerőköltségei is csökkennek, hiszen egyrészt nem kell saját informatikusokat alkalmaznia, másrészt a dolgozóinak a kihasználatlan munkaideje is kevesebb lesz.
Jó a support a háznál
Elgondolkodhatunk azon, miért nem fordították le magyarra ezt a kifejezést az informatikában. Minden bizonnyal azért, mert annyi mindent értünk alatta, hogy azt igen nehéz volna egyetlen, hasonlóan rövid magyar kifejezésbe sűríteni.
Hiszen nem csak tanácsadás, nem csak karbantartás, nem csak fejlesztés, nem csak költségcsökkentés, nem csak hardver, nem csak szoftver. Ez a cég idegrendszere, nélküle nemigen lenne élet.