Írj olyan ChatGPT parancssorokat, amik valóban segítik a munkádat

Ki ne próbálgatta már a ChatGPT-t? Én is írattam vele viccet, receptet, cikket, ünnepi beszédet.

Lássunk egy példát a viccre:

– Mi az a felhőszolgáltatás?
– ??
– Amikor az informatikusok a fejüket a felhőkben képzelik el, de az ügyfelek a földön maradnak, és azt mondják: „Hol az a bizonyos adat?”

Simán elmenne egy Monty Python epizódba is, de ennél azért többet tud a mesterséges intelligencia, mint ahogy egy korábbi bejegyzésben is bemutattuk. Egyre többen használják a Jaspert is, ehelyütt maradjunk a költséghatékony ChatGPT-nél. De hogyan lehet valaki feketeöves mesterséges intelligencia-használó? Ehhez adunk néhány gyors tippet.

Vannak olyan speciális ChatGPT parancssor-formátumok, amelyek különösen jól működnek és jobban illeszkednek az adott feladatokhoz. A [?] itt is azt jelenti, amit neked kell megadnod a saját vállalkozásod, téged érdeklő témaköröd alapján.

Volt pár nap, amikor sablonok is rendelkezésre álltak, amik vezetik a kezedet a jó parancssor megírásához. Ettől függetlenül lássunk pár ökölszabályt.

Image

Minél több konkrétum

Weboldaladhoz éppen szöveget írsz, de nincs sok időd, vagy elfogyott az ihlet. Talán az első és legfontosabb követelmény: Legyen konkrét, leíró és a lehető legrészletesebb a kívánt szöveg, eredmény, hossz, formátum, stílus stb. tekintetében. Kerüld az általános és homályos kifejezéseket, inkább használj konkrét kéréseket, hogy a válaszok is pontosak és értelmesek legyenek! Ha szükséges, adj meg limitáló feltételeket vagy korlátokat, amelyek segítenek a ChatGPT-nek a kívánt eredmények elérésében.

Példa:

Kevésbé hatékony: Írj egy szolgáltatásleírást a felhőszolgáltatásról.

Jobb: Írj egy rövid, 3-4 bekezdésből álló, érdekes mégis szakmai stílusú szolgáltatásleírást az OpenVPN beállításáról a kulcsszavakra koncentrálva és bemutatva, hogy miért nincs szükség szakember segítségére.

Szövegek összefoglalása

Tedd az utasításokat a prompt elejére a ### vagy a „”” karaktersort az utasítás és a kontextus elválasztására! Természetesen itt is alapkövetelmény a világos utasítás, a kontextus megadása, a hossz és a részletesség meghatározása. Ha szükséges, finomítsd a parancssort, és kérj újra összefoglalást, hogy még pontosabb eredményt kapj.

Példa:

Kevésbé hatékony: Foglalja össze az alábbi szöveget a legfontosabb pontok felsorolásaként.

[?]

Jobb: Foglalja össze az alábbi szöveget a legfontosabb pontok felsorolásaként. [pontosításra vonatkozó információk]

Szöveg: „””

[?]

„””

Kimeneti formátum meghatározása

Határozd meg a kívánt kimeneti formátumot példákon keresztül! Mutasd meg, és mondd el milyen formátumot szeretnél pontosan! A modellek jobban reagálnak, ha konkrét formátumkövetelményeket mutatnak nekik. Ez azt is megkönnyíti, hogy programozottan több kimenetet is megbízhatóan elemezzen ki a rendszer.

Példa:

Kevésbé hatékony: Szedje ki az alábbi szövegben említett entitásokat. A következő 4 entitástípus kivonása: cégnevek, személynevek, konkrét témák és témakörök.

Szöveg: „”” [?]

„””

Jobb: Az alábbi szövegben említett fontos entitások kivonása. Először az összes vállalat nevét, majd az összes személy nevét, majd a tartalomhoz illeszkedő konkrét témákat, végül pedig az általános, átfogó témákat vond ki.

Kívánt formátum:

Cégnevek: <cégnevek listája>.

Emberek nevei: -|||-

Konkrét témák: -||-

Általános témák: -|||- Szöveg

„””

Kulcsszavak kigyűjtése

Bármikor szükség lehet arra, hogy kulcsszavakat gyűjtsünk ki egy szövegből. Közeleg a karácsony, és össze kellene állítani egy keresőszavas kampányt? Nem gond. Segítség lehet egy oldal meta adatainak megírásánál, keresőszavas kampányok indításánál.

Példa:

Szedd ki a kulcsszavakat az alábbi szövegből.

Szöveg: „”” [?]

„””

Kulcsszavak:

Image

Csökkentse a pontatlan leírásokat

Mások munkájában könnyebb hibát találni, ez még némi örömet is okozhat, ha nem nekünk kell kijavítanunk. Használjuk a mesterséges intelligenciát a rossz szövegek feljavítására.

Példa:

Kevésbé hatékony: A termék leírása legyen kellően rövid, csak néhány mondat, és ne legyen túl sok.

Jobb: Használj 3-5 mondatos bekezdést a termék leírására.

Mit tegyen az MI?

Ahelyett, hogy csak azt mondanád, hogy mit ne tegyen, mondd inkább, hogy mit tegyen a mesterséges intelligencia. Így pontosabb eredményt kaphatsz már elsőre.

Image

Példa:

Kevésbé hatékony: Az alábbiakban egy ügyfélszolgálat és egy ügyfél közötti beszélgetés következik. NE KÉRDEZZEN FELHASZNÁLÓNEVET VAGY JELSZÓT!

Ügyfél: Nem tudok bejelentkezni a fiókomba.

Ügyfélszolgálat:

Jobb: Az alábbiakban az ügyfélszolgálat és egy ügyfél közötti beszélgetés következik. Az ügyfélszolgálat megpróbálja diagnosztizálni a problémát és megoldást javasolni, miközben tartózkodik a kétlépcsős azonosítással kapcsolatos kérdések feltevésétől. Ahelyett, hogy a kétlépcsős azonosításról érdeklődne vagy, például a felhasználónevet vagy a jelszót kérdezné, a felhasználót a https://support.forpsi.hu/kb/root.aspx Forpsi tudásbázis súgócikkre irányítja.

Ügyfél: Nem tudok bejelentkezni a fiókomba.

Ügyfélszolgálat:

Végezetül

Ahogy a neve is mutatja, a ChatGPT valóban chat. Ezért ha az első válasz nem megfelelő vagy pontos, ne félj módosítani a parancssort és újra próbálni! A visszaellenőrzés és finomítás segít megtalálni a legjobb megfogalmazást a kívánt eredmény eléréséhez. Bonyolultabb feladatok esetén próbálj meg lépésenkénti utasításokat adni, hogy a ChatGPT könnyebben kövesse a kívánt folyamatot. Sok sikert!