Online kommunikáció havi 745 Ft-ból? Így kezdj neki!

A marketing pénzbe kerül. És minél több ügyfeled van, annál többe fog kerülni. Ha már van egy terméked vagy szolgáltatásod, akkor már „csak” el kell adnod. Az is könnyen meglehet, hogy kezdő vállalkozóként nem az ELTE Üzleti Kommunikáció és Marketing Tanszék padját koptattad, hanem szakmát tanultál, és az informatikához is inkább viharos viszony fűz, és ez nem baj. Azért vagyunk, hogy segítsünk neked! Ebben a cikkben ahhoz adunk tippeket, hogy tudsz havi 745 Ft-ból jól működő marketinget csinálni a vállalkozásodnak. Kezdjünk is neki:

Építs márkát!

Határozz meg egy erős és egyedi márkaképet, beleértve a logót, színsémát és kommunikációs stílust. Ehhez találsz a neten ingyenes eszközöket is, amik segítenek neked az arculat megtervezésében. A márkád legyen konkrét és egyedi.

Hozz létre tartalom stratégiát!

Tervezd meg, milyen érdekes tartalmakat fogsz megosztani rendszeresen a weboldaladon és közösségi médiában. Olvass utána, oktató anyagokban vagy a versenytársaid oldalán, hogy mások hogyan csinálják, mit írnak, milyen képeket posztolnak. Használd a ChatGPT-t a tervezésre és a tartalomgyártásra, használj fotókat. Írj, fotózz, videózz, indíts podcast csatornát! És ezeket ne felejtsd el megosztani!

Regisztrálj domént, tárhelyet, weboldalt és email címet!

Válassz egy egyedi és könnyen megjegyezhető domain nevet, ami tükrözi a vállalkozásod profilját. Legyen egyedi, megjegyezhető, rövid. Hozz létre egy hivatalos email címet a vállalkozásod nevével, hogy a benyomás is professzionális legyen, mint ahogy a céged is az. A Forpsinál mindezt egyszerre megteheted és csak 745 forintba kerül havonta!

Töltsd fel tartalommal a WordPress oldalad!

Hozz létre egy professzionális weboldalt a WordPress segítségével, ami lehetővé teszi a tartalom könnyű kezelését és frissítését. Rengeteg ingyenes oktatóanyag áll rendelkezésre ebben a témában, a kezelőfelület magyar nyelvű, és nagyon felhasználóbarát. Rengeteg szolgáltatás segít abban, hogy a kommunikációd még sikeresebb legyen. Szeretni fogod!

Indíts blogot!

Fontos, hogy a vállalkozások rendelkezzenek saját, stabil és kontrollálható kommunikációs csatornákkal, mint például a weboldal és blog, hogy hosszú távon sikeresek és versenyképesek maradhassanak. A blog folyamatos lehetőséget nyújt arra, hogy szakmai tartalmaidat publikáld, és forgalmat generálj a weboldaladra.

Indíts közösségi csatornákat!

Jelenj meg a legnépszerűbb közösségi médiaplatformokon, mint a Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, hogy növeld a láthatóságodat és kapcsolatot építs ki a közönségeddel. Irányítsd a közösségi médiából látogatókat a weboldaladra!

Gyűjts email címeket!

A felhasználók által megadott email cím a tiéd. A TikTok, Facebook követő nem. Bármikor elveszítheted az elérést a követőiddel, ezért törekedj arra, hogy folyamatosan növeld a címlistádat. Ehhez szükséged lesz egy feliratkozó űrlapra. A feliratkozó űrlaphoz találj ki valami ingyenes dolgot, ami kellőképpen vonzó lehet a lehetséges ügyfeleid számára.

Hozd létre a saját munkakörnyezetedet!

Gyűjtsd össze azokat az eszközöket egy fájlba, amit nap mint nap használni fogsz. A céges email címeddel regisztrálj az online szolgáltatásokba, és azt add meg, ha a vállalkozásod kapcsán regisztrálsz valahova. A fájlban legyen mindenképpen az oldalad linkje, az admin oldal elérhetősége, a közösségi csatornák, a különböző online eszközök elérése és azok az oldalak, amiket információszerzés céljából használsz.

Regisztrálj Google-fiókot!

A Google fiókkal olyan értékes és hasznos (és köztük sok ingyenes) szolgáltatásokat érsz el, mint a Cégprofilkezelő, Drive, hirdetési rendszer. A Google Cégprofilkezelővel tudod a vállalkozásodat elhelyezni a Google Térképen. Képeket, bejegyzéseket tudsz közzétenni, céges adataidat, nyitva tartásodat tudod megadni, frissíteni. A Google Ads-ra pedig majd akkor lesz szükséged, ha keresőszavas hirdetéseket szeretnél indítani.

Optimalizáld a SEO-t!

Győződj meg róla, hogy weboldalad jól látható a keresőmotorokban, alkalmazva a legjobb SEO gyakorlatokat. Ehhez is használhatsz ingyenes eszközöket, van belőlük bőven a neten.

Indíts hírleveleket / Automatizáld a marketingedet!

Kezdd el a hírlevél küldést, hogy rendszeresen informálhasd a célközönségedet az újdonságokról és ajánlatokról. Küldj nekik érdekes tartalmakat időnként. Vannak ingyenes megoldások is, akár WordPress kiegészítők, amivel a regisztrált felhasználóknak tudsz leveleket kiküldeni, de havi 8000 Ft-ért olyan megoldásokat is találsz, amivel már egész jól tudod automatizálni az email marketingedet.

Mérj és elemezz!

Használj analitikai eszközöket a marketing tevékenységeid hatékonyságának mérésére és folyamatos finomítására. Figyelj az oldalad sebességére, hogy hiba esetén ne pártoljanak el tőled a látogatók.

Fordíts figyelmet a folyamatos fejlődésre!

A világ változik, az egyes megoldások folyamatosan fejlődnek. Tarts lépést a trendekkel, olvass sokat, nézz oktató videókat!

A cikkben bemutatott tippek és stratégiák megvalósításával már az első lépésektől kezdve elérheted, hogy vállalkozásod látható és vonzó legyen a digitális térben. Az online kommunikáció és marketing nem csupán a nagy cégek privilégiuma; kis költségvetésből, de okosan és céltudatosan alkalmazva, a kis- és középvállalkozások is kiemelkedhetnek a versenytársak közül. Emlékezz, hogy a digitális világ folyamatosan változik, így a tanulás és az újítás soha nem állhat meg. Használd ki az online eszközök adta lehetőségeket, mérj és elemezz, és legfőképpen: maradj következetes és elkötelezett vállalkozásod sikerének elérésében. Sikeres online jelenlétet és üzleti növekedést kívánunk!